>

January 10, 2013

Segmen : Saya Blogger Negeri KELANTAN




Assalamualaikum dan salam subuh semua.


*tekan gambar untuk ke main entry for the segmen*

Hey hey guys ! Boley pulak aku taip entry ni padahal dalam masa tak sampai 9jam lagi aku kene ngadap killer paper exam. Thermofluid oke. Bukan paper "air milo yang dikacau untuk diminum" Dan, sekarang ni tengah tunggu nak solat Subuh lepastu nak tido sebab tak mampu nak study bebanyak. huk3


Then, back to topic. I'm Kelantanese. Orang Jepang panggil "kurantanu" atau dalam tulisan katakana dia macam ni haa .. クランタヌ . Pandai kau yahhh ! hahaha


Saya anak jati Kelantan. Ma abah orang Kelantan. Saya lahir dan membesar di Kelantan. 17tahun pusing2 Kelantan. Tapi lepas SPM terus jadi anak rantau. huhuhu sob3 (takpe, ambil experience)

Why I said like that? Hmm, yelah. Lepas SPM, dapat PLKN Kem Jiwa Murni, Gunung Semanggol, Perak (Kumpulan 1, Siri 7, 2010). Then, Matrikulasi Perlis (Sains Fizik, Gen 11, 2010/2011). Dan sekarang di Universiti Teknikal Malaysia Melaka. Semester 3 Bachelor of Manufacturing Engineering (Robotics & Automation) with Hons. Bakal menamatkan pengajian 2015, insyaAllah. (Doakan taw)

Dari Kelantan ke Perak ke Perlis ke Melaka, bak kata orang dari timur ke utara ke selatan, barat je belom lagi. Entah2 kawin nanti ngan orang barat means Selangor. hahahha (who knows right)
Kelantan. Apa yang best eh? Makanan? Semua best. Tapi taste orang Kelantan ni, diorang kami suka manis. Tapi jarang yang kene penyakit diabetes sebab adelah tu rahsia turun temurun nenek moyang kami. hehehe Nak taw, kene jadi orang Kelantan dulu which means kawinlah ngan orang Kelantan ye. Oh, saya tak suka budu. Ada orang kata orang Kelantan ngan budu tak boleh dipisahkan. Kiranya saya ni murtad Kelantan lah sebab saya tak makan budu. Sebab tu kalau saya cakap bahasa standard, memang tak akan keluar lah loghat Kelantan saya ni. hahahhahah *Ramai tak percaya saya orang Kelantan first2 kenal even orang Kelantan sendiri ingat saya orang Selangor. #eh 

Tempat menarik kat Kelantan, tak banyak kot sebab saya jenis tak suka jalan2. Tapi, kat Kelantan, kalau nak berbelanja, memang murah ! Sangat murah ye ! Tambah2 kat Rantau Panjang, Kelantan. Zon bebas cukai. Hang beli lah ape pon, murah derrrr... hihihihi Tapi seumur hidup saya pernah pergi sana sekali je. haha Tak berkesempatan nak pergi sana lagi. Bukit Bunga, Jeli pon sama jugak. Kalau tourists nak cari gifts kat Kelantan, amat2 digalakkan cari kat 2tempat ni. Sangat2 murah. Sebab barang2 diimport terus dari Goloks. You know Goloks? Golok, Thailand. *kihkihkih (gelak kecil)









*sumber : Google Image

Haaa... saya orang Kelantan ni pon dah over eksaited tengok gambar2 kat google tuh. Orang lain apatah lagi yo. hehe Yang paling menarik tertarik, teddy bear and aiskrim tu. Ohsemmm baby ! Mesti mata ni blink2 je bila sampai sana. Kalau nak pergi sana, jangan lupa prepare duit dalam rm500 ye. Takot tak cukup duit nak borong semua. bahahahhaha

Oke lah. Memandangkan azan Subuh dah berkumandang, ada baiknya daku stop awal blogging ni. Solat then tidur. kih3 Oh and for your information, ini segmen pertama yang saya join. Versi blog baru la. Yang blog lama dah tak ingat dah password. hahahhaha

Ok, saya nak tag blogger ini aka kawan baru saya :

Jiya

Terima kasih kerana sudi membaca. Babai *siap2 solat Subuh*

15 comments:

  1. assalam.
    melawat dari group blogging sihat.
    okay dah tu header tu. cuma rasanya masih boleh buat terbaik dari itu kan. ada banyak tutorial di google. cari keyword "cara untuk buat header" kalau tak ada kt google kt youtube pun banyak. hehe. saya sendiri pun tak reti nak buat header ni. hanya tempah kat orang.

    nasihat ni kalau nak lebih orang datang ke blog harap boleh buang lagu tu or gantikan dengan lagu yang tak autoplay. baru org suka datang.

    thanks. sorry komen panjang pulak hehe

    ReplyDelete
  2. Segment sapa buat ni yer.. huhuhu tak ada masa lagi nak joint tak apa good luck ok.. Saya blogger dari pahang byk tempat menarik kat sana...


    (dari group #BloggingSihat)

    ReplyDelete
    Replies
    1. segment ni kawan saya yg tag kt saya. dah bosan dgt aritu, sy pon join je segmen ni. :)

      Delete
  3. betul2. orang kelantan suka manis2. bapa saya orang kelantan. dan barang2 kat sana sangat murah! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe selalu2 lah datang kelantan. pasti tak akan menyesal ! :D

      Delete
  4. Salam..dr segmen yg sama..kte dr penang.. ;) btw singgah n follow u dear.

    http://seneoritabaharin.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe nice to know you. t kite follow awak ye =)

      Delete
  5. Assalamualaikum dan salam sejahtera.. ^_^. selamat berkenalan kepada yang baru mengenali diri saya. Saya blogger dari terengganu tetapi sekarang menetap di melaka. jemput singgah ke rumah saya yang tak sebeberapa ini. Maaf juga lambat buat lawatan sebab sibuk dengan final exam..

    http://www.lokmanramli.my/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri-terengganu.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam... UTeM, Melaka kah? haha

      Delete
  6. http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    salam kenal dari ciksu:D
    singgah dari segmen yang sama..
    dari kedah

    i follower ke 46 :D

    ReplyDelete
  7. dari segmen yang sama , blogger dari perak . done follow . jemput singgah dan follow blog saya ---> http://duniahatisaya.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    salam perkenalan :)

    ReplyDelete
  8. salam dari orang sekampung.... :)

    http://eediaziz.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-dari-negeri.html

    ReplyDelete
  9. Singgah dari Kelantan ;)
    Done follow awk :)
    Jom singgah back :D

    http://aichrah.blogspot.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete
  10. dari segmen yang sama . dah follow awak . harap follow blog saya kalau sudi :)

    http://www.cikfie.com/2013/01/segmen-saya-blogger-negeri.html

    ReplyDelete

 
2009 - 2015 | Copyright reserved | Norhidayah Mat Seman.